Portal de la Transparència

Dissabte, 15 de desembre de 1 a les 00:00
Portal de la Transparència

La Generalitat de Catalunya va posar en marxa el dimecres 1 de juliol el Portal de la Transparència, l'espai web que facilita a la ciutadania la informació integrada de totes les administracions públiques catalanes i que permet donar compliment a les obligacions de transparència establertes per la Llei 19/2014.

Al nou Portal de Transparència de Catalunya es poden consultar en línia els pressupostos, les subvencions i les contractacions de l'administració, i demanar informació addicional. La consellera ha reconegut, però, que el Portal no està desenvolupat al 100% ja que, entre d'altres, falta afegir-hi les dades dels ens locals, que no estan obligats a publicar-les fins l'1 de gener del 2016.

El Consorci AOC oferirà un solució per a gestionar la informació de transparència dels ens locals

El Consorci AOC en col·laboració amb la Generalitat de Catalunya, Diputacions i entitats municipalistes està treballant en una solució comuna de transparència per als ens locals, que es presentarà el proper mes de octubre i que permetrà, als ens que ho desitgin, comptar amb un espai de transparència propi.

Segons la Llei de Transparència, els ens locals poden posar a disposició de la ciutadania aquesta informació a través només del Portal de Transparència de Catalunya, o bé, a través d'un espai de transparència propi, interconnectat amb aquest Portal de Transparència.

Darrera actualització: 16.10.2018 | 11:46